Studio Feder

Studio Feder er et dansk bæredygtigt brand, der designer og sælger tekstiler i æstetisk design.

Med udgangspunkt i deres første version af deres platform hjalp Simon med udrulning af ny og forbedret platform, der kunne understøtter brand og sikrer fremtidig vækst i såvel Danmark som i udlandet.

Med udgangspunkt i allerede anvendte platforme og ønsket om muligheder for vækst og lokalisering uden arbejdsbyrden ville tage overhånd, blev design, teknologi og integrationer mellem de forskellige systemer kombineret til ny Shopify platform på dansk og engelsk.

Enkle og målbare fokusområder

Uformelle snakke udviklede sig til mere strategiske dialoger, der endeligt definerede retningen for en en ny e-commerce platform. Platformen skulle være skalerbar, med mulighed for løbende udvidelse til nye markeder. Købs- og returoplevelsen skulle være enkel og håndterbar for såvel kunde som forretning. Og endeligt skulle en ny e-commerce platform spille sammen med allerede anvendte platforme.

Integration med
eksisterende systemer

Med udgangspunkt i allerede velfungerende IT infrastruktur, var det enkelt at beslutte, at en ny Shopify e-commerce platform skulle spille sammen med eksisterende systemer. Shopify er derfor blevet integreret med Traede, E-conomic, Webshipper og Mailchimp. Som betalings-gateway anvendes Shopify Payments til internationale kunder, mens danske kunder kan betale med bl.a. Dankort og Mobilepay via Quickpay.

Enkel Indholdsproduktion

For at minimere omfanget af indholdsproduktion til både en engelsk og dansk version, er Traede anvendt som samlet CMS/PIM platform, der enkelt publicerer dansk/engelsk indhold til en eksisterende B2B platform samt en dansk og engelsk Shopify version af platformen.

Den centrale indholdsproduktion minimerer indholdsproduktion og -vedligeholdelse, mens to separate Shopify store fronts giver fuld fleksibilitet i udbud og præsentation i de forskellige markeder.

Skalerbar platform

Med udgangspunkt i individuelle Shopify stores og simpel arkitektur, er den samlede platform struktureret til løbende skalering.

Enkel merchandising

Ved at samle inholdsproduktion til B2B og dansk/engelsk Store Fronts i Traede, er der blevet slået flere fluer med et smæk

Systemintegrationer

Integration mellem flere velkendte platforme - Shopify, Traede, E-conomic, Mailchimp m.v. - har sikret høj driftstabilitet uden afbrud.

Den gode købsoplevelse

Kunden bliver mødt af den gode solide købsoplevelse uden overraskelser. Præcis som alle involverede i den daglige forretning.

Automatisering

Gennem solid systemintegration kan mange processer automatiseres. Og minimerer omfanget af manuelt og fejlbehæftet arbejde.

Brand & identitet

Studio Feders brand og identitet blev implementeret i et avanceret 2.0 tema, der sikrer høj fleksibilitet i den visuelle præsentation uden større omkostninger.

Resultat

Indenfor en relativ beskeden tidsramme og budget, lancerede Studio Feder to unikke Shopify Store Fronts til deres danske og internationale markeder. Ordrehåndtering og merchandising blev signifikant forenklet og forbedret, mens brandet kom til sin fulde ret på også digitale platforme.